19 تا از بهترین ابزار سئو در 2024 برای پیشی گرفتن از رقبا
نوشته شده توسط : گل نسیم

چه شما یک فروشگاه محلی و چه یک شرکت چندملیتی باشید، سئو و بهینه سازی سایت همچنان بهترین ترفند برای رشد ترافیک طولانی مدت و تولید مشتری بالقوه است. یک پست وبلاگ، صفحه وب یا ویدیو بهینه شده می تواند هزاران بازدیدکننده واجد شرایط را برای سال ها جذب کند و لازم نیست یک سکه برای تبلیغ آن خرج کنید.

با این حال، سئوی سایت آسان نیست. هر بازاریاب می داند که بالای صفحه نتایج گوگل چقدر ارزشمند است و داشتن آن املاک و مستغلات سخت تر می شود. به همین دلیل است که ما بهترین ابزارهای سئوی سایت موجود در سال 2024 را آزمایش و دسته بندی کرده ایم. چه در حال انتشار اولین پست وبلاگ خود باشید یا یک وب سایت 5000 صفحه ای را بهینه سازی کنید، ابزارهای سئوی سایت در اینجا برای کمک به شما وجود دارد.

ابزارهای سئو در چه مواردی می تواند به سئوکار حرفه ایکمک کند؟

به طور کلی، ابزارهای سئو نرم افزاری هستند که به شما کمک می کنند استراتژی سئوی سایت خود را خودکار، ساده یا پشتیبانی کنید. به طور خاص، ابزارهای SEO می توانند در موارد زیر کمک کنند:

1-تحقیق کلمات کلیدی

2-ردیابی موقعیت کلمات کلیدی

3-سئو روی صفحه

4-لینک سازی

5-ممیزی SEO

6-تحلیل رقبا

ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت انواع مختلفی دارند. برخی از آنها نرم افزارهای غنی و جامع با چندین ابزار برای مقابله با بسیاری از وظایف سئو سایت هستند. Ahrefs نمونه خوبی از یک ابزار جامع سئو و بهینه سازی سایت است زیرا به سئو داخلی، سئوی خارج از صفحه، ممیزی سایت و موارد دیگر کمک می کند.ابزار کلمات کلیدی ما یک راه حل نقطه ای است زیرا یک عملکرد دارد تا به شما کمک کند بهترین کلمات کلیدی سئو را برای هدف قرار دادن پیدا کنید.

ابزارهای سئو چیست؟

مثل این است که بپرسید "بهترین وسیله نقلیه کدام است؟" آیا می خواهید افراد زیادی، چیزهای زیادی را حمل کنید یا فقط می خواهید سریع بروید؟

مانند خرید ماشین، انتخاب ابزار سئوی شما با درک نیازهای شما شروع می شود. در اینجا چند سوال برای بررسی وجود دارد:

  • آیا در زمینه سئو تازه کار هستید یا از کاربران قدرتمند ابزارهای سئو هستید؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • آیا کارهای خاصی برای انجام دادن دارید، مانند ممیزی یک وبلاگ با 5000 پست یا انجام تحقیقات اولیه کلمات کلیدی؟
  • تیمی که از ابزار سئو استفاده می کند چقدر بزرگ است ؟
  • چه نوع سازمانی است (یک آژانس بازاریابی، گروه بازاریابی وابسته، فروشگاه تجارت الکترونیک، شرکت SaaS و غیره)؟

ابزارهای سئو انواع مختلفی دارند، چند ویژگی اساسی وجود دارد که ما برای جمع آوری بهترین لیست ابزارهای SEO خود از آنها استفاده کردیم، از جمله:

تجربه ی کاربر: آیا رابط کاربری و گردش کار بصری است؟ آیا این طراحی به کاربران جدید کمک می کند تا به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند؟

ارزش: آیا هزینه قابلیت نرم افزار را توجیه می کند؟ آیا در مقابل ابزارهای مشابه قیمت آن رقابتی است؟

نظرات کاربران: بررسی های مثبت و رتبه های بالا در سایت هایی مانند G2 و Capterra.

بهترین ابزار رایگان سئو و بهینه سازی سایت

این ابزارهای سئو سایتیا کاملا رایگان هستند یا دارای یک سطح رایگان قوی با قابلیت های زیادی هستند.

1-Exploding Topics برای ترند کلمات کلیدی SEO

Exploding Topics برای ترند کلمات کلیدی SEO

موضوعات انفجاری ابزار کوچک و منظمی است که به شما کمک می کند تا در مورد موضوعاتی که به زودی محبوب خواهند شد آشنا شوید. این ابزار به طور مداوم وب را اسکن می کند و به دنبال افزایش الگوهای جستجو و ذکر هر اصطلاح خاص است. توجه داشته باشید که شما نمی توانید هر اصطلاح جستجوی قدیمی را وارد کنید تا ببینید چه چیزی در حال ترند است. اما شما می توانید از میان موضوعات مختلفی که ممکن است برای برند شما مهم باشد،انتخاب کنید.

داده ها فقط از موتورهای جستجو نمی آیند (اگرچه نرم افزار به میلیون ها جستجو گوش می دهد). وقتی یک موضوع پرطرفدار را می بینید، به این دلیل است که در سراسر اینترنت نیز به آن اشاره شده، نظر داده شده و بحث شده است. به همین دلیل است که این ابزار در افشای نه تنها آنچه مردم جستجو می کنند بلکه آنچه که احتمالا در آینده نزدیک جستجو می کنند ، خوب است.

هیچ هزینه ای برای حضور در هر زمان و دیدن آنچه که برای هر دسته ترند است، وجود ندارد. برنامه های پرداخت شده از 39 دلار شروع می شود و به شما ردیابی، هشدارها و گزارش های دقیق (مانند ردیابی دسته بندی های خاص محصول) می دهد.

2-ابزار رایگان WordStream برای تحقیق نامحدود کلمات کلیدی

ابزار رایگان WordStream برای تحقیق نامحدود کلمات کلیدی

یکی از سخت ترین بخش های سئو، یافتن کلمات کلیدی با تعادل مناسب از حجم جستجو و دشواری کم است. ابزار رایگان کلمه کلیدی ما به شما کمک می کند با ارائه سریع فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط و داده هایی که برای انتخاب بهترین گزینه ها نیاز دارید بر این مانع غلبه کنید.

من دوست دارم از آن استفاده کنم وقتی که به یک لیست از کلمات کلیدی (اصطلاحاتی که فکر می کنم مردم ممکن است جستجو کنند) فکر می کنم. فقط کلمه یا عبارت را در نوار جستجو بیندازید و لیستی از عبارات مرتبط به همراه حجم جستجوی ماهانه و سطح رقابت آنها را دریافت خواهید کرد. تشخیص تک شاخ کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابت کم بسیار آسان است. قیمت ابزار در نام است که همیشه برای تعداد نامحدود جستجو رایگان است.

3-Animalz Revive برای تازه کردن محتوای سئو

Animalz Revive برای تازه کردن محتوای سئو

با گذشت زمان، پست های وبلاگ سئوی سایت اغلب رتبه خود را به دلیل محتوای جدید از دست می دهند. Revive ، از آژانس بازاریابی محتوا Animal ، این دارایی های در حال زوال را در وبلاگ شما پیدا می کند.

این ابزار با بررسی Google Analytics شما (شما باید به آن دسترسی داشته باشید) کار می کند تا پست های وبلاگ را با ترند نزولی ترافیک شناسایی کند. پس از اتمام، یک گزارش ایمیلی حاوی لیستی از محتوا دریافت خواهید کرد که می تواند رتبه بندی کند و پس از به روز رسانی، ترافیک بیشتری دریافت کند. این ابزار رایگان است، اما برای دسترسی به آن باید آدرس ایمیل خود را بگذارید.

4-Similarweb برای تجزیه و تحلیل سئو رقابتی

Similarweb برای تجزیه و تحلیل سئو رقابتی

Similarweb به شما نگاه کوتاهی به عملکرد و رتبه بندی هر وب سایت عمومی در اینترنت می دهد. نسخه رایگان آن به طرز شگفت آوری جامع است.

5-localiq website grader برای حسابرسی رایگان سئو

localiq website grader برای حسابرسی رایگان سئو

اگر به یک حسابرسی سریع و آسان برای درک وب سایت نیاز دارید ، وب سایت رایگان LocaliQ این کار را انجام می دهد.

با وجود اینکه این یک ابزار رایگان است ، شما اطلاعات زیادی دریافت می کنید. به عنوان مثال ، در گزارش خود خواهید دید:

سئوی فنی: امنیت سایت ، سرعت سایت ، بهینه سازی موبایل

سئوی درون صفحه: متادیتا، تعداد کلمات، متن جایگزین

سئو خارج از صفحه: لینک از منابع دیگر

بهترین ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی

بسیاری از ابزارهای این راهنما دارای نوعی عملکرد هوش مصنوعی داخلی برای SEO هستند. اما ما تعدادی را پیدا کردیم که به دلیل استفاده از توانایی هوش مصنوعی برای پردازش حجم عظیمی از داده ها برجسته هستند.

6-Outranking برای طرح های سئو

Outranking برای طرح های سئو

در حال حاضر ابزارهای مولد محتوای هوش مصنوعی زیادی وجود دارد. چیزی که رتبه برتر را متمایز می کند این است که به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد.

با یک حساب کاربری رایگان، می توانید یک عبارت جستجو، مکان، زبان و عنوان را وارد کنید که یک طرح کلی SEO ایجاد می کند که می توانید آن را سفارشی کنید.

اگر مرتباً خلاصه مطالب را برای تکمیل دیگران بنویسید واقعاً مفید است. مانند هر ابزار تولید محتوای هوش مصنوعی، خروجی را دوباره بررسی کنید و صدای خود را اضافه کنید.

سطوح قیمت گذاری برتر از 29 دلار ماهانه برای پنج سند جدید SEO و سئو و بهینه سازی سایت به کمک هوش مصنوعی برای محتوای موجود شروع می شود.

7- CanIRank برای رقابت کلمات کلیدی

CanIRank برای رقابت کلمات کلیدی

CanIRank یک ردیاب برای کلمات کلیدی شخصی شده در استروئیدها است. این بررسی نفوذ SEO موجود وب سایت شما را بررسی می کند و سپس به شما می گوید که آیا می توانید برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی کنید.

در اینجا جادوی واقعی CanIRank است. این فقط به شما نمی گوید که کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. بلکه از هوش مصنوعی استفاده می کند تا مراحل خاصی را برای کمک به رتبه بالاتر محتوای شما به شما ارائه دهد.

CanIRank به شما امکان می دهد یک وب سایت را به صورت رایگان بررسی کنید (به علاوه دریافت پنج کلمه کلیدی و گزارش SEO روزانه بدون پرداخت هزینه).

8- Keyword Insights برای دسته بندی کلمات کلیدی

Keyword Insights برای دسته بندی کلمات کلیدی

Keyword Insights یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی است که از هوش مصنوعی به دو روش جالب استفاده می کند. اول، از الگوریتم ها و یادگیری ماشینی استفاده می کند تا دسته هایی از موضوعات را از یک کلمه کلیدی مشخص کند.

به شما کمک می کنند تا چندین کلمه کلیدی طولانی را در یک پست یا یک گروه مرتبط از پست ها هدف قرار دهید. گوگل پوشش جامع شما را به عنوان مرجعی موضوعی در مورد موضوع می بیند و شما را در صدر SERP ها برای آن کلمات کلیدی مرتبط قرار می دهد.

سپس، هنگامی که یک خوشه کلمه کلیدی تعریف کردید، Keyword Insights از هوش مصنوعی برای ایجاد خلاصه یا طرح کلی بر اساس پست های موجود در SERP به علاوه داده های Reddit، Quora و People Also Ask استفاده می کند.

9-Diib برای نظارت بر کلمات کلیدی و رتبه

Diib برای نظارت بر کلمات کلیدی و رتبه

Diib از هوش مصنوعی برای نظارت بر انواع seo vitals برای وب سایت شما پیش بینی استفاده می کند.با Diib، می توانید کلمات کلیدی با اولویت بالا را به لیست نظارت اضافه کنید. آنهایی را که در بالای گزارش های کلمه کلیدی شما قرار دارند به شما امکان می دهد سابقه عملکرد آنها را در SERP ببینید.

اما بهترین قسمت این است که این ابزار همچنین به شما اطلاع خواهد داد که رتبه بندی شما برای آن کلمات کلیدی تغییر می کند. این اطلاعات به شما اجازه می دهد تا اقدام کنید ، مانند به روز رسانی UX صفحه یا اضافه کردن اطلاعات جدید.

10-GeoRanker برای ردیابی سئو خاص مکان

GeoRanker برای ردیابی سئو خاص مکان

اگر مشتریان شما از یک جغرافیای خاص آمده اند، باید بدانید که آیا وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط در آن مکان رتبه بندی می کند یا خیر. GeoRanker دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد آن را پیگیری کنید.

هنگامی که فرم را پر کردید، GeoRanker گزارشی را نشان می دهد که موقعیت وب سایت شما را در زمان واقعی برای کلمات کلیدی مورد نظر در شهرها یا کشورهایی که انتخاب کرده اید نشان می دهد.همچنین می توانید ببینید که رتبه بندی شما چگونه تغییر کرده است و بدانید که رقبای شما در آن SERP ها کجا قرار می گیرند.این ابزار برای کسب و کارهای چندمکانی واقعاً مفید خواهد بود، زیرا به شما امکان می دهد داده های مربوط به هر شهری را که در آن حضور دارید دریافت کنید.

GeoRanker همچنین دارای یک جستجوگر SERP وابسته به مکان است که 100 نتیجه برتر را برای یک کلمه کلیدی در شهرهای مختلف نشان می دهد. به عنوان مثال، "کافی شاپ" در شیکاگو در مقابل شهر فینیکس نتایج متفاوتی خواهد داشت.

11- Listing Grader برای گزارشگیری

Listing Grader برای گزارشگیری

فهرست راهنمای کسب و کار آنلاین مانند Yelp و Google Business Profiles مانند پاسخ عصر دیجیتال به صفحات زرد هستند. اگر می خواهید کسب و کار محلی خود را در اینترنت پیدا کنید ، به اطلاعات صحیح و به روز شده در لیست های خود در آن دایرکتوری ها نیاز دارید. LocaliQ's Free Listings Business Grader به شما امکان می دهد فوراً فهرست کسب و کار خود را در بیش از 20 فهرست آنلاین تأیید کنید.

استفاده از Listing Grader بسیار آسان است. فقط نام، آدرس خیابان و کد پستی شرکت خود را وارد کنید، سپس Grader آن را با آنچه در حال حاضر در برنامه هایی مانند Waze، eLocal و ده ها مکان دیگر نشان داده شده است بررسی می کند. این یک راه عالی برای بررسی لیست های کسب و کار به طور همزمان است.

12-Yext برای نظارت بر بررسی

Yext برای نظارت بر بررسی

نظرات می توانند مستقیماً بر نحوه نمایش کسب و کار شما در جستجوهای محلی تأثیر بگذارند. Yext چندین ویژگی دارد که به شما کمک می کند حضور آنلاین و شهرت خود را مدیریت کنید، اما من واقعاً عملکرد مدیریت بررسی آن را برای SEO محلی دوست دارم.

با استفاده از ادغام های API، Yext نظرات را از سراسر وب می کشد و آنها را در داشبورد شما قرار می دهد. از آنجا، می توانید ببینید که مردم چگونه به کسب و کار شما امتیاز می دهند و چه چیزی نوشته اند. همچنین می توانید اعلان ها را تنظیم کنید تا همیشه از ورود یک بررسی جدید مطلع شوید.

13-سرچ کنسول برای سئو تکنیکال

سرچ کنسول برای سئو تکنیکال

سئوی فنی دلهره آور به نظر می رسد (و می تواند باشد). اما سرچ کنسول گوگل به شما کمک می کند چندین جنبه از سئوی فنی خود را ردیابی و تجسم کنید و درک و پیشرفت آن را آسان تر کنید.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از GSC استفاده کنید تا ببینید کدام جنبه های فنی وب سایت شما به سئو و بهینه سازی سایت شما آسیب می زند یا به شما کمک می کند:

  • تأیید کنید که خزنده های Google به درستی صفحات وب شما را فهرست بندی می کنند.
  • موارد حیاتی وب یا مشکلات استفاده از تلفن همراه خود را کنترل و عیب یابی کنید.
  • ارسال نقشه های سایت
  • مشاهده مسائل امنیتی

14-Google Trends برای برنامه ریزی به موقع کلمات کلیدی

Google Trends برای برنامه ریزی به موقع کلمات کلیدی

گوگل ترند به شما می گوید که چه تعداد کلمه یا عبارت در گوگل نسبت به حجم کل جستجوها در یک زمان مشخص وارد می شود. اساسا ، این یک گزارش محبوبیت کلمات کلیدی در زمان واقعی است. در Search Trends، تعداد کل جستجوهای یک کلمه کلیدی را نخواهید دید. در عوض با استفاده از بالاترین و پایین ترین حجم جستجو برای زمینه، شما خواهید دید که چگونه حجم جستجو در طول زمان تغییر می کند. می توانید بازه زمانی، منطقه و نوع جستجو (تصویر، اخبار، خرید Google و غیره) را تغییر دهید تا ببینید چگونه بر روند تأثیر می گذارند.

همچنین یک نمایش گرافیکی از منطقه ای که انتخاب کرده اید (ایالات متحده، سراسر جهان و غیره) دریافت خواهید کرد که جستجوهای نسبی را در هر منطقه فرعی نشان می دهد. شما حتی اصطلاحات مرتبط را برای اطلاع از استراتژی کلمه کلیدی خود دریافت می کنید.

15-گوگل آنالیتیکس برای ردیابی عملکرد سئو سایت

گوگل آنالیتیکس برای ردیابی عملکرد سئوی سایت

Google Analytics 4 پلتفرمی است که نحوه ورود افراد به صفحات وب سایت شما و تعامل با آنها را ردیابی می کند.

حجم باورنکردنی از داده وجود دارد که می توان آنها را به صدها روش در GA4 تجزیه کرد. چند مورد از ارزشمندترین بینش ها برای سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از:

چه مقدار از ترافیک سایت و صفحات شخصی شما از جستجوی ارگانیک می آید.
کدام پست ها و صفحات وبلاگ بیشترین بازدید را دارند.
کدام صفحات ترافیک موتورهای جستجو را از دست می دهند.

GA4 آخرین نسخه از پلتفرم تحلیلی گوگل است. در اینجا چند تفاوت GA4 با Universal Analytics، جدیدترین سلف آن وجود دارد.

بهترین ابزارهای سئو پولی

اگر بودجه کافی دارید، این ابزارهای سئو کارکردهای غنی را با تجربه کاربری عالی ترکیب می کنند. در حالی که همه آنها هزینه ای دریافت می کنند، ما آنهایی را انتخاب کرده ایم که بهترین هزینه را برای شما فراهم می کنند.

برای طراحی سایت و سئو می توانید از شرکت طراحی سایت آرماناوب کمک بگیرید.

16-Ahrefs بهترین عملکرد کلی

Ahrefs بهترین عملکرد کلی

من سال ها از Ahrefs برای تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی رتبه، تجزیه و تحلیل رقبا و کارهای دیگر SEO استفاده کرده ام. Ahrefs بر اساس ارزش چیزی که به دست می آورید، به ویژه برای کاربران سئوی سبک تا متوسط، از رقابت خود سبقت می گیرد.

می تواند چند هزار کلمه بنویسد تا تمام ترفندها و ابزارهای تعبیه شده در پلتفرم Ahrefs را پوشش دهد. اما در حال حاضر، چند مورد از عملکردهایی که من اغلب استفاده می کنم را در اینجا آورده ایم تا به شما بفهمانم چه کاری می تواند برای شما انجام دهد:

Site Explorer: هر وب سایت یا URL صفحه وب را وارد کنید، Ahrefs رتبه آن را برای کلمات کلیدی خاص، تعداد بک لینک های آن، از کجا، ترافیک تخمینی و بسیاری موارد دیگر را به شما می گوید.
کاوشگر کلمات کلیدی: حجم جستجو، دشواری و رتبه بندی صفحات برای هر کلمه کلیدی را مشاهده کنید.
تجزیه و تحلیل رقابتی: لیستی از کلمات کلیدی دریافت کنید که وب سایت شما رتبه بندی نمی کند، اما رقبای شما رتبه بندی می کنند.

17-Semrush برای سئو هاردکور

Semrush برای سئو هاردکور

در حالی که Ahrefs برای بسیاری از سئوکارها ارزش خوبی دارد، Semrush داده های دقیق تر و عمیق تری را در چندین زمینه ارائه می دهد و آن را برای کاربران بسیار فنی مناسب تر می سازد.

به عنوان مثال تحقیق کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. Semrush روندهای حجم جستجو، داده های کلمه کلیدی Google PPC، هدف کلمه کلیدی، و حجم و دشواری جستجو را در اختیار شما قرار می دهد.

Ahrefs همچنین در گزارش حسابرسی فنی SEO خود می درخشد و دارای چند ویژگی دیگر برای ردیابی رتبه است.

18-Screaming Frog برای یافتن مسائل عمومی سئو

Screaming Frog برای یافتن مسائل عمومی سئو

Screaming Frog مانند سرچ کنسول گوگل کار می کند، زیرا در وب سایت شما می خزد و به دنبال چیزهایی است که ممکن است به عملکرد آن آسیب برساند. تفاوت در مسائلی است که Screaming Frog به دنبال آن است و ایده ی که برای رفع آنها ارائه می دهد.

منحنی یادگیری برای Screaming Frog برای SEO های غیر فنی کمی افراط آمیز است. اما اگر تا به حال درگیر ممیزی سئو و بهینه سازی سایت شده اید، مدت زیادی طول نمی کشد که به آن توجه کنید. پس از انجام این کار، به سرعت مواردی مانند لینک های شکسته، عناوین مشکل دار و متا تگ ها و تغییر مسیرهای نادرست را پیدا خواهید کرد. شما همچنین می توانید نقشه های سایت XML و نقشه سایت را ایجاد کنید.

19- AnswerThePublic برای ایده پردازی موضوع

AnswerThePublic برای ایده پردازی موضوع

AnswerThePublic یک تولید کننده ایده برای موضوع محتوا است. این با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی متفاوت است زیرا ایده ها را مستقیماً از جستجوهای کشویی و تکمیل خودکار Google بیرون می کشد (مانند زمانی که «کمر درد» را وارد می کنید و Google پیشنهاد می کند «…تسکین» و «...علت»). سپس، آن تغییرات کلمه کلیدی را به صورت بصری ارائه می کند.

هنگامی که یک کلمه کلیدی ریشه را وارد کردید، AnswerThePublic تمام اطلاعات استاندارد مربوط به آن، مانند حجم و هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستجو را به شما می گوید. در گزارش حرکت کنید و یک گزارش حرف اضافه (تغییر کلمات کلیدی با استفاده از "is"، "to"، "with" و غیره) مشاهده خواهید کرد. به پیمایش ادامه دهید، و گزارشی وجود دارد که هزینه هر کلیک و حجم جستجو را برای چندین کلمه کلیدی مرتبط مقایسه می کند.

AnswerThePublic بینگ، تیک تاک، آمازون و یوتیوب را به سایت هایی که می توانید برای تحقیق کلمات کلیدی هدف قرار دهید اضافه کرده است.

سئوکار حرفه ای تهران





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: