نوشته شده توسط : گل نسیم

بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که سایت های خدماتی چگونه سایت هایی هستند؟ درجواب این سوال بهتر است بدانید سایت های خدماتی نوعی سایت می باشند که در آن ها شرکت ها و یا افراد خاص یک سری از خدمات را به مشتریان و کاربران خود ارائه میدهند.

همانگونه که میدانید همه کسب و کار ها امروزه نیاز دارند که در دنیای وب حضور داشته باشند این نوع از کسب و کار نیز مانند دیگر بیزینس ها به حضور در دنیای مجازی نیاز دارد.  افرادی که در حوزه خدمات کار میکنند تنها در صورتی از رقیبان خود عقب نمی مانند که در دنیای مجازی فعال باشند و کسب و کار خود را گسترش دهند. سایت های خدماتی برای مشاغل مختلف طراحی می شوند و بسته به نوع خدمت دارای ویژگی های متفاوتی می باشند.

انواع مختلفی از سایت های خدماتی وجود دارد. که هر کدام خدمات مختلفی به مشتریان ارائه می دهند برای مثال یک شرکت طراحی سایت و یک شرکت تولیدی هر کدام خدماتی به مشتریان ارائه می دهند و جز سایت های خدماتی به حساب می آیند.

قیمت طراحی سایت خدماتی

قیمت طراحی سایت خدماتی برای افراد زیادی مهم است. زیرا مروزه این نوع از طراحی سایت طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برای قیمت طراحی سایت خدماتی نمی توان یک قیمت یکسان بیان کرد. چون شرکت های طراحی سایت هر کدام دارای قیمت خاصی هستند. اما به طور کلی بر روی قیمت چنین سایت هابی عوامل مختلفی تاثیر گذار می باشند که بهتر است با آنها آشنا شوید.

طراحی گرافیکی

استفاده از یک سری عناصر خاص گرافیکی و عکس هایی با وضوح و کیفیت بالا درسایت موجب جذب کاربران بسیاری می شود. همچنین استفاده از این موارد میتواند به خاطر جلوه خاصی که به سایت می‌بخشند در افزایش میزان بازدید سایت نیز تاثیر گذار باشد. اما تنها سایتی میتواند یک طراحی گرافیکی خوب داشته باشد که صاحب آن هزینه بیشتری پرداخت کند.

پشتیبانی وب سایت

هرسایت خدماتی که پشتیبانی قوی و شبانه روزی داشته باشد حتما صاحب آن هزینه زیادی برای طراحی سایت پرداخت کرده است. چون‌ پشتیبانی سایت یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذاربرقیمت آنها می باشد. بسیاری از افراد برای این که هزینه کمتری پرداخت کنند از آپشن پشتیبانی برای سایت خود استفاده نمی‌کنند. اما بهتر است بدانید پشتیبانی سایت یکی از واجباتی می باشد که هر سایتی باید آن را داشته باشد. چون در دنیای وب هرچیزی که مدام تغییر کند و پویا باشد بسیار درمعرض خطر قرارمیگیرد. تنها راه مبارزه با چنین خطراتی داشتن پشتیبانی ۲۴ساعته می باشد.

امکانات ویژه وب سایت

سایت های خدماتی باید دارای امکانات متنوعی باشند. تا بتوانند در دنیای رقابتی وب ماندگار باشند‌. گاهی اوقات این امکانات جز حیاتی ترین موارد اینگونه از سایت ها می باشند و به صورت رایگان طراح آنها را به سایت اضافه میکند. اما وجود یکسری دیگر از امکانات تاثیر حیاتی ندارد ولی میتواند موجب موفقیت سایت شود این نوع از امکانات تنها درصورت پرداخت هزینه بیشتر به سایت اضافه می شوند. بنابراین می‌توان گفت هر سایت خدماتی که دارای امکانات متنوعی باشد دارای قیمت بیشتری است.

امکانات سایت خدماتی

سایت های خدماتی دارای امکانات متنوعی هستند این نوع از امکانات با توجه به نوع خدماتی که در اینگونه از سایت ها ارائه می شود متفاوت می باشند. اما ما در ادامه این مطلب بعضی از ضروری ترین امکاناتی که هر سایت خدماتی باید آنها را داشته باشد را به شما معرفی کرده ایم.

منوی خدمات

همانگونه که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم سایت های خدماتی برای کسب و کار های مختلفی می باشند. که هر کسب و کار خدمات خاصی به مشتریان خود ارائه می دهد. به همین خاطر هر سایت خدماتی باید یک منوی جدا داشته باشد. که در آن قسمت انواع خدماتی که در سایت ارائه می شوند را به مشتریان معرفی کند. وجود این منو می تواند کمک بسیار زیادی به انتخاب بهتر مشتری و کسب رضایت او بکند.

سفارش آنلاین خدمات

میتوان گفت مهم ترین هدف از به وجود آمدن سایت های خدماتی امکان ثبت سفارش آنلاین و دریافت آن به این صورت است. بنابراین باید در هر سایت خدماتی حتما یک بخش خاص برای پرکردن فرم توسط مشتری و ثبت سفارش او وجود داشته باشد. تا مشتری بتواند بعد از انتخاب خدمات مورد نیاز خود آنها را سفارش دهد.

توصیه‌ی مشتریان

یکی از مهم ترین امکاناتی که سایت های خدماتی باید داشته باشند داشتن یک قسمت خاص برای قراردادن توصیه مشتریان می باشد. وجود چنین بخشی در اینگونه از سایت ها میتواند بر تصمیم گیری بهتر کاربران تاثیر زیادی بگذارد. همچنین همه شرکت هایی که سایت خدماتی دارند با طراحی چنین بخش هایی اعتبار شرکت خود را افزایش می‌دهند. بنابراین هنگامی که می خواهید طراحی سایت خدماتی انجام دهید. حتما به وجود این بخش در سایت خود توجه کنید.

دسته‌بندی خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی

با به وجود آمدن سایت های اینترنتی موقعیت های جغرافیایی خیلی کم اهمیت شدند. اما بهتر است بدانید در رابطه با سایت های خدماتی گاهی اوقات موقیت جغرافیایی بسیار مهم می باشد. چون برای ارائه بعضی از خدمات دسترسی به محل بسیار مهم است. همین امر موجب شده است وجود یک بخش که درآن بتوان خدمات مختلف را با توجه به محل زندگی کاربران به آنها معرفی کرد در سایت های خدماتی به یک امر ضروری تبدیل شود.

تهیه‌ی اپلیکیشن مجزا

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند کمک زیادی به دریافت اطلاعات سفارش و خدمات توسط مشتریان سایت های خدماتی کند طراحی اپلیکیشن سایت می باشد. چون اپلیکیشن یک نوع ابزار می باشد که میتوان آن را به دلخواه خود طراحی کرد و خدمات شرکت را به آسانی در اختیار کاربران قرارداد‌. ساخت اپلیکیشن سایت یکی از امکانات ضروری به حساب نمی آید. اما وجود آن می‌تواند به محبوبیت بیشتر شرکت و سایت کمک زیادی بکند.

فرم های تماس

تمام سایت های خدماتی باید یک فرم تماس داشته باشند. چون فرم تماس یکی از مهم ترین امکاناتی می باشد که به برقراری بهتر ارتباط مشتری با شرکت کمک می کند. معمولا هر فردی که میخواد از شرکت های خدماتی خدمتی دریافت کند دوست دارد اول با شرکت ارتباط برقرار کند‌ و پاسخ یکسری از سوالات را دریافت کند سپس ثبت سفارش را انجام دهد. در سایت های خدماتی که این فرم دردسترس نیست کاربران هنگام دریافت خدمات سردرگم می شوند و ترجیح می دهند سایت دیگری را انتخاب کنند.

امکان چت آنلاین

امکان چت آنلاین نه تنها در سایت های خدماتی بلکه در تمام سایت ها امروزه باید وجود داشته باشد. چون معمولا کاربرانی که به سایت ها مراجعه میکنند ممکن است سوالات مختلفی داشته باشند و بخواهند جواب آنها را به دست آورند. در رابطه با سایت های خدماتی نیز مشتریان بعد از ورود به سایت و قرارگیری در هر صفحه دوست دارند با یک سری از موارد بیشتر آشنا شوند. به همین خاطر وجود چت چت آنلاین در تمام صفحات این سایت ها ضروری می باشد.

صفحه تماس با ما

درسایت های خدماتی چون مشتری خدمات دریافت میکند و محصولات مختلفی سفارش میدهد وجود صفحه تماس با ما ضروری می باشد. چون در مواقع بسیار زیادی ممکن است مشکلی در تحویل خدمات به وجود آید و مشتری نیاز داشته باشد با شرکت ارتباط برقرار کند. در اینگونه از مواقع اگر سایت صفحه تماس با ما داشته باشد کاربر میتواند به راحتی از طریق اطلاعاتی که دراین صفحه درج شده اند با مسئولان شرکت به طور مستقیم ارتباط برقرارکند و مشکل را برطرف کند.

صفحه‌ی درباره ما

معمولا سایت های خدماتی مربوط به شرکت های مختلف می باشند. به همین خاطر همیشه در اینگونه از سایت ها باید یک صفحه تحت عنوان صفحه درباره ما وجود داشته باشد. در صفحات درباره ما اطلاعات کلی درمورد شرکت، تعداد کارکنان آن و نوع فعالیت اصلی شرکت درج می شود. وجود چنین اطلاعاتی در سایت باعث می‌شود مشتریان درمورد شرکت اطلاعات زیادی به دست آورند و اعتماد بیشتری به آن داشته باشند. وجود چنین صفحه ای در سایت های خدماتی به دریافت سفارشات بیشترکمک میکند.

سئو سایت خدماتی

سایت های خدماتی تنها زمانی می‌توانند به شرکت ها کمک کنند که توسط افراد زیادی دیده شوند. دیده شدن این نوع از سایت ها نیز نیازمند سئو و بهینه سازی مناسب است. سئو سایت خدماتی باعث میشود سایت از نظر موتورهای جستجوگر گوگل مناسب دیده شود و بتواند امتیاز زیادی دریافت کند. همین امرموجب میشود سایت های خدماتی سئو شده جز اولین سرچ های گوگل قراربگیرند و روزانه افراد بسیار زیادی از آنها دیدن کنند‌. دیده شدن بیشتر این سایت ها مساوی است با کسب مشتری بیشتر و داشتن ثبت سفارش زیاد. بنابراین اگر شما نیز یک سایت خدماتی دارید باید به سئو آن توجه ویژه ای داشته باشید.

آیا طراحی سایت خدماتی کار آسانی است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند با گذراندن چند دوره ساده می‌توانند به راحتی طراحی سایت انجام دهند‌. اما بهتر است بدانید طراحی سایت به هیچ وجه آسان نیست و تنها افرادی که در این زمینه تجربه و تبحر زیادی دارند می‌توانند به خوبی طراحی سایت انجام دهند. در رابطه با طراحی سایت خدماتی نیز بهتر است بدانید طراحی اینگونه از سایت ها برای افراد ماهر کار سختی نیست‌. اما افرادی که در این زمینه تبحری ندارند نمی‌توانند به هیچ وجه این نوع از سایت را به خوبی طراحی کنند. به همین خاطر همیشه توصیه می شود برای طراحی سایت خدماتی به شرکت های معتبر مراجعه کنید تا سایتی بسیار خوب داشته باشید.

آیا شما یک کسب و کار مبتنی بر خدمات، مانند یک شرکت خدماتی نظافتی، شرکت خدماتی پیمانکاری را اداره می کنید. یا در آن کار می کنید؟ اگر چنین است. باید مطمئن شوید که وب سایت شما وظیفه ارائه مشتریان به درب منزل شما را دارد. قبل از طراحی سایت خدماتی باید نوع خدمات و محدوه فعالیت سایت خدماتی مشخص شود، تا براساس آن طراحی سایت شود.

در اینجا ویژگی های اساسی که وب سایت خدماتی شما نیاز دارد. تا یک وب سایت خدماتی حرفه ای با نتایج موفق و تولید سرنخ برای کسب و کار شما باشد. بیان شده است.

اطلاعات تماس شرکت خدماتی

این یک امر ضروری است! شما باید مطمئن شوید که اولین چیزی که بازدیدکننده از وب سایت خدماتی شما، خواه یک لوله کش، برقکار یا یک کار حسابداری است، راه های تماس با کسب و کار شما است. در قسمت عنوان صفحه اصلی خود و هر صفحه دیگری باید اطلاعات تماس خود را به وضوح نمایش دهید تا بتوانند به سرعت و به راحتی با شما تماس بگیرند یا ایمیل بزنند.

تقریباً 70 درصد بازدیدکنندگان از طریق موبایل نیز به دنبال کسب و کار شما خواهند بود، بنابراین این روزها حتی ضروریتر است که شماره تلفن شما به وضوح نمایش داده شود و قابل کلیک کردن باشد تا بتوانند فوراً از طریق تلفن همراه خود فقط با یک ضربه انگشت با شما تماس بگیرند!

همچنین باید یک دکمه واضح «تماس» داشته باشید که به صفحه تماسی منتهی میشود که تمام اطلاعات تماس و جزئیات کسب و کار شما را دارد:

-تلفن
-پست الکترونیک
-فرم تماس / استعلام
-آدرس / مکان
-ساعات کاری
-نقشه گوگل

ریسپانسیو بودن سایت خدماتی

70 درصد از جستجو های وب در دستگاه تلفن همراه است. همانطور که در بخش قبل ذکر شد، اکنون کاملاً ضروری است که وب سایت خدماتی شما برای مشاهده موبایل بهینه شده باشد. 70 درصد از جستجوهای آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود!

این بدان معنا نیست که شما به یک وب سایت کاملاً جدید و مجزا برای دستگاه های تلفن همراه نیاز دارید، بلکه فقط باید با دستگاه های مختلف تلفن همراه سازگار شود. این طراحی واکنشگرا نامیده می شود. طراحی وب سایت ریسپانسیو به وب سایت شما اجازه می دهد تا با اندازه های مختلف صفحه نمایش تغییر کند و با آن سازگار شود، خواه یک رایانه رومیزی با اندازه کامل، تبلت یا تلفن همراه باشد.

بهینه سازی موتورهای جستجو

اگر یک وب سایت زیبا در موتورهای جستجو پیدا نشود. هیچ فایده ای ندارد! وب سایت خدماتی شما نیاز به یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو و پیاده سازی دارد. مشتریان و بازدیدکنندگان شما در حال جستجو برای خدمات شما هستند.

محبوب ترین موتورهای جستجو در ایران گوگل، یاهو  هستند. بنابراین باید مطمئن شوید که کسب و کار شما با همه این موتورهای جستجو ایندکس شده است.

برخی از موارد مهم سئو برای وب سایت خدماتی شما عبارتند از:

-ساختار وب سایت
-محتوای سئو شده برای گوگل
-عناوین و توضیحات صفحات
-میزبانی وب سایت سریع و ایمن
-نقشه سایت از تمام صفحات شما
-لینک سازی داخلی
-لینک سازی خارجی

سئوی محلی:

اگر کسب و کار شما محدود به یک منطقه می باشد. سئو محلی مهم است. که هر کسی در منطقه محلی شما به راحتی بتواند. در فهرست های ارگانیک و در بخش نقشه شما رو پیدا کند. و این کار یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن کسب و کار شما در گوگل است. برای دستیابی به جستجو محلی خوب، باید صفحه کسب و کار خودتون را بهینه سازی کنید. و تمام اطلاعات کسب و کار داخل آن صفحه باشد.

نمایش لیست خدمات

این واضح به نظر می رسد، اما من می بینم که مشاغل در این مورد هر روز شکست می خورند! این بسیار ساده است، باید مطمئن شوید که خدمات شما به وضوح فهرست شده است تا هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان بدانند که کسب و کار شما چه خدماتی را برای آسان کردن آن ارائه می دهد، در غیر این صورت آنها دوباره کلیک کرده و رقیبی پیدا می کنند. شما نمی خواهید که بازدیدکننده مجبور باشد چیزی را که به دنبال آن است خیلی سخت پیدا کند.

طراحی ظاهری وب سایت خدماتی حرفه ای

مشتری بالقوه شما تنها پس از چند میلی ثانیه بر اساس طراحی وب سایت شما تصمیم می گیرد. که آیا خدمات شما را استخدام کند یا خیر. بنابراین مهم است که کسب و کار شما طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشد. و باعث ایجاد اعتماد در بین بازدیدکنندگان شود. و باعث شود که احتمال بیشتری وجود داشته باشد که شما را نسبت به رقیب انتخاب کنند. یک وب سایت خدماتی خوب طراحی شده، همچنین مخاطبان هدف شما را درگیر می کند. و آنها را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه می دارد. و به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند.

ثبت نام ایمیل

خوب، بنابراین شما موفق شده اید افراد را به وب سایت خود جذب کنید. اما شاید آنها درخواستی نکرده اند یا با شما تماس نگرفته اند. این می تواند به دلایلی مانند کمبود زمان باشد. آنها هنوز در حال بررسی هستند یا فقط چند گزینه را بررسی می کنند. اینجاست که باید آدرس ایمیل آنها را برای بازاریابی آینده ثبت کنید. و به آنها کمک کنید تا از درب عبور کنند و خدمات خود را درگیر کنند.

چگونه بازدیدکنندگان وب سایت را وادار به ثبت نام کتید؟

فقط درخواست آدرس ایمیل آنها کار نمی کند. شما باید چیزی با ارزش مانند یک پیشنهاد یا اطلاعات مفید معامله کنید که به اعتمادسازی با کسب و کار شما کمک می کند و به شما قدرت در صنعت خود می دهد.

هنگامی که آدرس ایمیل آنها را به پایگاه داده خود اضافه کردید، می توانید از آن برای بازاریابی برای آنها در طول زمان استفاده کنید و رابطه ای را ایجاد کنید که امیدواریم آنها را به مشتری برای تجارت شما تبدیل کند.

محتوای جدید وب سایت خدماتی

راه اندازی وب سایت شما یک فرآیند تنظیم و فراموشی نیست. شما باید به آن مانند نگهداری از یک ماشین فکر کنید، هرچه بیشتر از آن مراقبت کنید، عملکرد بهتری دارد.

علاوه بر حفظ بکاند و نکات فنی سایت، امنیت و میزبانی، باید در هزینه خدمات خود مراقب آن باشد، همچنین باید محتوای تازهای را به وب سایت اضافه کنید. این کار بازدیدکنندگان را از محتوای مفید جدیدی که می توانند هضم کنند راضی نگه می دارد، اما همچنین به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما به روز و مرتبط با کاربرانش است. از این گذشته، SERP ها مانند گوگل یک ارائه دهنده خدمات هستند و می خواهند تنها با نشان دادن وب سایت هایی که به روز و مرتبط با کاربرانشان هستند، بهترین خدماتی را که می توانند ارائه دهند.

بخش مقالات سایت خدماتی

ایجاد پست های وبلاگ یک راه عالی برای تازه و به روز نگه داشتن وب سایت شما است. میتوانید پست های منظمی درباره به روزرسانی های مرتبط با صنعت یا کسبوکار خود ایجاد کنید. که فکر میکنید برای بازار هدف شما مفید باشد. آنها همچنین یک شاخص اضافی عالی برای بازدیدکنندگان ارائه می دهند که شما در صنعت خود یک مرجع هستید و همچنین بسیار دوستدار سئو هستید.

چه محتوایی را باید در وبلاگ خود قرار دهید:

به این فکر کنید که چه اطلاعاتی برای بازار هدف شما مفید است. همچنین لزوماً نیازی به نوشتن حرفه ای پست 2000 کلمه ای نیست، فقط می تواند یک خبر کوتاه آسان در مورد زمان بازگشایی، خدمات جدید و به روز رسانی کارکنان و غیره باشد.

مثالها عبارتند از:

یک برقکار، لوله کش یا تجارت حرفهای میتواند درباره روش ها و محصولات جدید برق/لوله کشی/ساختمان نقد و بررسی بنویسد یا به روزرسانی های عمومی مقررات ساختمانی در منطقه یا ایالت را بنویسد.

یک حسابدار یا حسابدار می تواند نکات حسابداری و مشاوره یا به روز رسانی های مالیاتی را ارائه دهد.

بخش نظردهی کاربران سایت

من شک ندارم که شما از یک سرویس استفاده کرده اید یا محصولی را بر اساس توصیه دوستان یا همکاران خریداری کرده اید. شما همچنین قبل از تصمیم گیری در مورد محصولی که به صورت آنلاین خریداری کرده اید، وقت خود را صرف بررسی نظرات بی شماری در مورد محصولاتی کرده اید که به صورت آنلاین خریداری کرده اید.

کسب و کار شما باید نظرات مثبتی در مورد کسب و کار و خدمات فهرست شده در آن داشته باشد. آنها به ایجاد اعتماد کمک می کنند و در نهایت هر بازدید کننده ای را به مشتری کسب و کار شما تبدیل می کنند.

قرار دادن اعتبارنامه ها و مجوزها در سایت

بهعنوان یک ارائه دهنده خدمات حرفهای مانند وکیل، حسابدار، سازنده یا مطب پزشکی، برای بازدیدکننده مهم است. هرگونه اعتبارنامه و مجوزی را که ممکن است به عنوان ارائه دهنده خدمات داشته باشید. یا به آن نیاز داشته باشید، نشان دهید.این عامل اعتماد همیشه مهم را برای بازدید کننده ایجاد می کند. و شما را به عنوان یک حرفه ای قانونی برجسته می کند.

مزایای طراحی سایت خدماتی

 

افزایش گستره خدمات رسانی

داشتن سایت خدماتی کمک میکند تا خدمات خود را به سطح وسیعتری از جامعه ارائه دهید و تنها به شهر یا منطقه خود ختم نشود. از این طریق افراد بیشتری با شما آشنا میشوند و تعداد مشتریان شما افزایش مییابد.

 افزایش اعتبار و برندینگ

با استفاده از طراحی سایت خدماتی میتوانید در فضای آنلاین تبلیغ و برندینگ انجام دهید و از کسب و کارهایی که با سیستم قدیمی کار میکنند پیشی بگیرید. این امر سبب افزایش اعتبار برای شرکت شما خواهد شد.

 ثبت سفارش آسان

با کمک سایت میتوان خدمات مورد نیاز خود را به راحتی و در مدت زمان کوتاه تری سفارش داد. حتی با استفاده از سایت میتوان راحت تر خدمات شرکت های مختلف را بررسی و مقایسه کرد. این امر برای مشتری آرامش خاطر میآورد و با خیال راحت میتواند اقدام به ثبت سفارش نماید.

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی آنلاین در سایتهای خدماتی برای مشتری اعتماد می آفریند و رضایت او را در پی دارد زیرا اگر در هر زمانی از شبانه روز به مشکل بر میخورید میتوانید سوال خود را بپرسد و در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت نماید.

بازاریابی گسترده تر و کم هزینه تر

بازاریابی سنتی برای بیزینس ها هزینه بر و زمان بر است و سود دهی کمتری دارد اما با استفاده از طراحی سایت می توانید بازاریابی در مقیاس وسیع، بهینه تر و کم هزینه تر به نسبت روش های بازاریابی سنتی انجام دهید.

طراحی سایت خدماتی در تهران



:: موضوعات مرتبط: طراحی سایت , شرکت طراحی سایت , شرکت طراحی سایت در تهران , شرکت طراحی سایت تهران , بهترین شرکت طراحی سایت , هزینه طراحی وب سایت , طراحی سایت خدماتی , قیمت طراحی سایت خدماتی , ,
:: برچسب‌ها: طراحی سایت خدماتی،قیمت طراحی سایت خدماتی،تعرفه طراحی سایت خدماتی،طراحی وب سایت خدماتی،هزینه طراحی سایت خدماتی،طراحی سایت خدماتی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

امروزه تکنولوژی به عنوان علم روز دنیا شناخته می شود و توانسته است به تمام قسمت های زندگی بشر نفوذ کند. همین امر باعث شده است تقریبا کمتر کسب و کاری وجود داشته باشد.که در دنیای مجازی فعالیت نداشته باشد.

حوزه پزشکی نیز یکی از حوزه هایی می باشد که اغلب افرادی که در آن مشغول به کار هستند به تکنولوژی وابسته اند. پزشکان نیز مانند سایر کسب و کارها دارای یک دنیای رقابتی هستند. تقریبا می توان گفت تنها فردی در این حوزه موفق می شود که مهارت بالایی داشته باشد. و در دنیای مجازی نیز حضور پررنگی داشته باشد. چون امروزه افراد قبل از مراجعه به پزشکان ابتدا سوالات خود را در مورد یک پزشک در گوگل سرچ می کنند. همچنین اگر یک پزشک بتواند یک سایت اختصاصی داشته باشد بیماران او برای دریافت نوبت نیاز به مراجعه حضوری ندارند. به همین خاطر می توان گفت برای تمام پزشکان طراحی سایت پزشکی یک امر ضروری به حساب می آید.

موارد مهم در طراحی سایت پزشکی

موارد مهم در طراحی سایت پزشکی

هنگام طراحی سایت پزشکی موارد مهم زیادی وجود دارند که افراد و طراحان سایت باید به آنها توجه کنند. برای آشنایی شما با این موارد ما چند مورد از آن ها را بیان کرده ایم.

مشخص کردن هدف

اولین موردی که قبل از طراحی سایت پزشکی باید به آن توجه ویژه ای شود هدف از طراحی سایت می باشد برای مثال: باید حتما مشخص کنید که هدف شما از طراحی چنین سایتی چیست چون سایت های پزشکی نیز برای اهداف مختلفی طراحی می شوند. بعضی از سایت های پزشکی صرفا یک پزشک را معرفی می کنند. و امکان نوبت دهی در مطلب آن پزشک را فراهم می کنند. اما بعضی دیگر از سایت های پزشکی حالت مشاوره به بیمار را دارند. در مورد بیماری های مختلفی اطلاعات در اختیار افراد قرار می دهند . همین امر موجب شده است که طراحان سایت اولین سوالی که از شما می پرسند این است که هدف شما از طراحی سایت پزشکی چیست.

طراحی مناسب

معمولا افراد هنگامی که بیمار می شوند و یا یک سری از نشانه های بیماری را در خود مشاهده می کنند. به سایت های پزشکی برای دریافت پاسخ پرسش های خود مراجعه می کنند. این گونه از افراد استرس زیادی دارند چون تصور می کنند که بیمار شده اند. به همین خاطر یک سایت پزشکی باید به گونه ای طراحی شود. که رنگ های استفاده شده در آن بسیار آرام بخش باشند.

سازگاری با انواع دستگاه ها

سایت های پزشکی معمولا مخاطبان مختلفی دارند. این  سایت ها باید به گونه ای طراحی شوند که در هر زمان و مکانی در دسترس باشند. به همین خاطر هنگام طراحی باید طراح توجه داشته باشد. که سایت مورد نظر با انواع دستگاه ها سازگاری داشته باشد و به راحتی به وسیله لب تاپ، کامپیوتر و موبایل نمایش داده شود.

بسیاری از سایت ها به خوبی طراحی نمی شوند. چون کاربرانی که از گوشی موبایل برای ورود به این سایت ها اقدام می کنند نمی توانند وارد آنها شوند. همین امر موجب می شود چنین سایت هایی درصد زیادی از مراجعان دنیای مجازی را از دست بدهند. زیرا تعداد زیادی از افراد برای ورود به سایت های گوگل از گوشی موبایل استفاده میکنند.

دامنه مناسب

نام دامنه همان هویت سایت شما در گوگل می باشد. چون هنگامی که کاربر نام دامنه شما را در قسمت سرچ وارد می کند می تواند به راحتی سایت را مشاهده کند.

به همین خاطر شما باید نام دامنه بسیار مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید. همچنین دامنه ها نیز هرکدام برای سایت های مورد استفاده قرار میگیرند و باید نوع دامنه انتخابی شما با سایت پزشکیتان همخوانی داشته باشد.

بنابراین طراح انتخابی باید حتما به این موارد دقت زیادی داشته باشد تا بتواند یک سایت پزشکی مناسب برای شما طراحی کند.

قیمت طراحی سایت پزشکی

قیمت طراحی سایت پزشکی

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم طراحی سایت پزشکی برای پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است. چون در حال حاضر بسیاری از خدمات پزشکی به صورت آنلاین ارائه می شوند. اما یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود بسیاری از پزشکان برای طراحی سایت اقدام نکنند و یا برای انجام این کار تردید داشته باشند قیمت طراحی سایت پزشکی می باشد.

اگر شما نیز پزشک می باشید و تاکنون به خاطر این موضوع اقدام نکرده اید. بهتر است بدانید قیمت طراحی سایت پزشکی به هیچ وجه زیاد نمی باشد و با توجه به مزایای زیادی که این کار دارد تقریبا هزینه اولیه آن ناچیز به حساب می آید.

چون شما از طریق سایت اختصاصی خود به خوبی می توانید خود و رزومه کاری خود را به بیماران معرفی کنید و روزانه بیماران بسیاری از طریق دنیای مجازی با شما آشنا شوند. البته قیمت طراحی سایت پزشکی همیشه ارتباط مستقیمی با فرد و شرکتی که این کار را انجام میدهد دارد.

امکانات طراحی سایت پزشکی

یک سایت پزشکی چون تقریبا یک سایت تعاملی بین بیمار و پزشک می باشد باید دارای امکانات متنوعی باشد. برای آشنایی با این امکانات می توانید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

امکان نمایش رزومه پزشک

یک سایت پزشکی باید به گونه ای طراحی شود که روزمه پزشک صاحب سایت را به خوبی نمایش دهد. چون تنها از این طریق بیماران می توانند به خوبی با پزشک آشنا شوند و او را به عنوان دکتر معالج خود انتخاب کنند.

امکان پرداخت آنلاین ویزیت

وجود درگاه آنلاین پرداخت هم برای سایت های پزشکی و هم برای سایت های فروشگاهی ضروری است. چون اگر این امکان در سایت پزشکی وجود داشته باشد افراد می توانند بدون مراجعه به مطلب حق ویزیت پزشک را به صورت آنلاین پرداخت نمایند و نوبت رزرو کنند.

امکان مشاوره رایگان و هزینه ای

در بسیاری از مواقع افراد نیاز به مشاوره پزشکی دارند اما وقت نمی کنند برای دریافت مشاوره به پزشک مراجعه کنند. در اینگونه از مواقع دریافت مشاوره آنلاین می تواند کمک زیادی به چنین افرادی بکند. همین امر موجب شده است یکی از ضروری ترین امکانات سایت های پزشکی امکان مشاوره رایگان و هزینه ای باشد. چون وجود این امکانات در سایت های پزشکی می تواند موجب جذب بیماران زیادی شود.

انتشار مقاله های معتبر و بروز پزشکی

محتوا نویسانی که برای سایت های پزشکی مطلب می نویسند باید حتما توجه داشته باشند مطلبی که تهیه می کنند صحت داشته باشد. چون روزانه تعداد زیادی از افراد به چنین سایت هایی مراجعه می کنند و به توصیه های پزشکی بیان شده در این سایت ها عمل میکنند. بنابراین صحت مطالب در این زمینه اهمیت بالایی دارد. همچنین سایت های پزشکی باید به گونه ای باشند که همیشه مقاله های معتبر و بروز پزشکی را انتشار دهند . تا کاربران از آنها استفاده کنند.

سئو سایت پزشکی

سئو و بهینه سازی برای موفقیت همه سایت ها ضروری می باشد. چون اگر یک سایت به خوبی سئو نشود نمی تواند جز نتایج گوگل قرار گیرد. و همین امر موجب می شود هیچ کاربری با چنین سایت هایی آشنا نشود. در رابطه با سایت های پزشکی نیز سئو سایت اهمیت زیادی دارد. چون سایت های پزشکی باید حتما روزانه به افراد زیادی نشان داده شوند تا بتوانند به مرور زمان باعث جذب کاربران زیادی شوند. بنابراین می توان گفت برای سایت های پزشکی سئو ضرورت دارد و باید حتما به آن توجه شود.

مزایای طراحی سایت های پزشکی

طراحی سایت های پزشکی هم برای پزشکان و هم برای بیماران مزایای بسیار زیادی دارند.

راحتی دریافت نوبت

در گذشته که هنوز سایت های پزشکی به وجود نیامده بودند افراد برای دریافت نوبت باید حتما به مطب پزشکان مراجعه میکردند. همین امر موجب می شد وقت بیماران هدر رود. اما با طراحی سایت های پزشکی دیگر این مشکل به طور کلی برطرف شد. چون با به وجود آمدن سایت های پزشکی افراد می توانند بدون مراجعه به مطب و درمنزل خود نوبت رزرو کنند.

کاهش هزینه های بیمار

گاهی اوقات بیمار تنها نیاز دارد یک سوال از پزشک بپرسد. قبل از طراحی سایت های پزشکی افراد برای دریافت پاسخ چنین پرسش هایی به مطب پزشکان مراجعه میکردند و هزینه ویزیت پرداخت می کردند.

کاهش ازدحام مطب ها

امروزه انواع مختلفی از خدمات پزشکی از طریق سایت های پزشکی ارائه می شوند. همین امر موجب شده است میزان ازدحام مطب ها بسیار کاهش یابد. چون انواع مختلفی از خدماتی که باید افراد برای آن به مطب مراجعه کنند از راه دور ارائه می شوند.

چرا طراحی سایت پزشکی را باید به شرکت های معتبر سپرد؟

طراحی سایت یک کار کاملا تخصصی می باشد و باید حتما توسط یک فرد ماهر انجام شود. چون افرادی که در این زمینه تحصیلات ندارند نمی توانند به هیچ وجه چنین کاری را به خوبی انجام دهند. به همین خاطر اگر قصد طراحی سایت پزشکی را دارید حتما باید این کار را به یک شرکت معتبر بسپارید تا طراحان سایت آنها این کار را به بهترین نحو ممکن برای شما انجام دهند.

معمولا تمام طراحان سایت ماهر در شرکت های طراحی سایت مشغول به کار هستند. همین امر موجب ضرورت سپردن طراحی سایت پزشکی به شرکت های طراحی سایت شده است. سایت های پزشکی تقریبا سایت های پیچیده ای هستند و طراحی آنها ساده نیست و اگر طراح نتواند به خوبی چنین سایت هایی را طراحی کند. در آینده اینگونه از سایت ها به هیچ وجه نمی توانند به خوبی انتظارات پزشک را برآورده کنند و پزشک مجبور می شود برای اصلاح سایت را دوباره به فردی دیگر بسپارد و هزینه بیشتری پرداخت کنند.

طراحی سایت پزشکی در تهران



:: برچسب‌ها: طراحی سایت پزشکی،قیمت طراحی سایت پزشکی،ساخت سایت پزشکی،هزینه طراحی سایت پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()